(098) 711-27-25
(099) 601-06-43

11.07.2013
Нова послуга "Служба порятунку позичальників"

Далі...

01.07.2013
Судова практика є одним з ключових напрямків діяльності компанії. Наші фахівці нададуть правову допомогу з захисту прав

Даліі...

21.06.2013
Станом на січень 2009 року в процедурі банкрутства в Україні перебувало понад 14 тисяч компаній (дані профільного держдепартаменту)

Далі ...

29.06.2013
ЗМІ про фіктивне банкрутство в Україну, тобто свідомо неправдиве оголошення керівником чи власником комерційної організації, а також

Далі...

30.06.2013
Відкрито новий напрямок: послуги з реєстрації прав на об'єкти нерухомості та отримання дозвільних документів

Далі...

 

 

Отримання дозвільних документів на виконання будівельних робіт

_________________________________________________________

У Києві практично в будь-якому районі можна побачити височіли щогли баштових кранів і зростаючі вгору новобудови. Будують скрізь і все: починаючи від АЗС і закінчуючи котеджними містечками і висотками.

При вигляді цього величезної кількості різноманітних об'єктів будівництва, може скластися враження, що варто тільки захотіти ... і можна починати будівництво. Насправді ж шлях від «задумки» до закладання першого каменя займає, як правило, кілька років.

Незважаючи на те, що будівництво - це довга, бюрократизованою та дорога процедура (особливо в столиці, а саме її ми візьмемо за приклад у цій статті), які бажають зводити нові будівлі і споруди досить багато. Такий інтерес до будівництва викликаний короткими термінами окупності об'єктів як житлової, так і комерційної нерухомості, а також високим показником прибутковості цього виду бізнесу.

разрешительные документы гаско

Незважаючи на те, що будівництво - це довга, бюрократизованою та дорога процедура (особливо в столиці, а саме її ми візьмемо за приклад у цій статті), які бажають зводити нові будівлі і споруди досить багато. Такий інтерес до будівництва викликаний короткими термінами окупності об'єктів як житлової, так і комерційної нерухомості, а також високим показником прибутковості цього виду бізнесу.

Для того щоб почати будівництво, необхідно вирішити величезну кількість питань, отримати безліч узгоджень і дозволів. На жаль, правила отримання всіх необхідних документів не виписано в жодному нормативному акті, так само як і не існує якої-небудь схеми, за якою потрібно діяти. Всі процедури розкидані по великій кількості законів, підзаконних актів, будівельних норм, стандартів і т. п.; кількість цих документів постійно зростає, а в існуючі із завидною постійністю вносяться зміни. Встежити за всім цим дуже складно, тому підготовка та узгодження документації розтягується на півтора-два роки (а іноді і на більш тривалий термін).

Одним з найголовніших документів, що дають право безпосередньо приступати до початку будівництва, є дозвіл на виконання будівельних робіт (далі - Дозвіл).

Получению Разрешения предшествуют:

  • • получение земельного участка под строительство
  • • получение разрешения на размещение объекта
  • • разработка и последующее согласование проекта

Получение земельного участка под строительство

Оскільки саме земля є просторовим базисом для розміщення різних об'єктів, то без наявності земельної ділянки приступити до будівництва неможливо. Перш за все, необхідно підібрати земельну ділянку, на якому дозволено зведення задуманого об'єкта. Далі - залежно від того, у чиїй власності підібраний ділянка знаходиться, - він або купується, або приватизується, або орендується.

У рамках даної статті ми не будемо детально описувати процедуру отримання земельної ділянки, а лише скажемо, що рішення земельного питання є одним з найбільш складних і важливих етапів, і завершитися він повинен отриманням документа, що підтверджує право власності або право користування земельною ділянкою, на якому планується споруда об'єкта.

Получение разрешения на размещение объекта

Маючи на руках державний акт на право власності або договір оренди земельної ділянки, можна звертатися до Київради із заявою про дозвіл розмістити запланований об'єкт на конкретній земельній ділянці. До заяви необхідно буде докласти документ про право на землю.

Якщо вищезгаданий орган вважатиме за можливе розміщення зазначеного об'єкта на даній земельній ділянці, то заява буде передано на попереднє узгодження в різні інстанції та служби, серед яких - санітарно-епідеміологічна служба, екологічна та пожежна інспекції, Управління земельних ресурсів та інші. І через 2-4 місяці заявник отримує дозвіл, а разом з ним і лист-дозвіл на проектування.

Можливі, звичайно ж, і відмови видати такий дозвіл. Це може бути пов'язано з тим, що розміщення запланованого об'єкта «не вписується» в існуючу забудову, або санітарні норми не дозволяють будувати на даній ділянці подібний об'єкт. Тоді необхідно шукати нову ділянку або будувати інший об'єкт.

Фактично, проходячи всі ці узгодження, перераховані вище інстанції та служби дають свою згоду на будівництво об'єкта, але надалі доведеться проходити подібні узгодження повторно - на стадії затвердження проектної документації. І, як це не дивно, вони можуть «змінити свою позицію».

Разработка и последующее согласование проекта

Розробка і порядок затвердження проекту - досить складний і довгий процес. Приступати до розробки проекту можна після того, як отримано дозвіл на розміщення об'єкта містобудування, лист-дозвіл на проектування, а також архітектурно-планувальне завдання (АПЗ), яке надається Головним управлінням містобудування та архітектури м. Києва (далі - Головкиївархітектура), і технічні умови (ТУ). ТУ видають організації та підприємства, на утриманні яких перебувають зовнішні інженерні мережі (водопровід, каналізація, газ і т. д.), до яких те чи інша будівля будеподключаться, в частности:

• Киевэнерго;
• Киевводоканал;
• Киевгаз;
• Киевсвет;
• Госавтоинспекция;
• Укртелеком;
• Пожарная инспекция.

Якщо об'єкт буде розміщуватися в охоронюваних культурних зонах, потрібні ТУ органів з охорони пам'яток, якщо у природоохоронних зонах - дозвіл органів охорони навколишнього середовища.

Отримання ТУ можна доручити спеціалізованої компанії, яка за плату в 5-6 тис. грн за півтора-два місяці збере необхідні документи, або одержувати документи своїми силами, але це може зайняти багато часу, хоча і обійдеться в набагато меншу суму.

До того ж, треба замовити і отримати містобудівне обгрунтування. Цей документ готує Управління охорони пам'яток історії, культури та історичного середовища м. Києва. Його вартість становить близько 4-5 тис. грн, а отримати його можна протягом місяця.

Зібравши всі необхідні документи, можна замовляти виготовлення проекту, звернувшись в проектну організацію. Розроблятися проект може або в одну стадію, або в дві: ескіз і власне проект - все залежить від складності об'єкта.

Після того як проект підготовлений, він повинен бути погоджений, згідно з умовами АПЗ та ТУ. Його архітектурно-планувальна частина подається на розгляд містобудівної ради, позитивне рішення якого свідчить про узгодження архітектурно-планувальної частини проекту. Інші розділи проекту узгоджуються окремо з відповідними службами та організаціями, які мають відношення до проекту.

Коли стадія погоджень пройдена, і вони всі отримані, проект здається на комплексну державну експертизу. Порядок і умови її проведення регулюються Постановою Кабінету Міністрів України № 483 від 11.04.2002 р. Експертиза перевіряє виконання протипожежних норм, санітарно-гігієнічних, екологічних вимог, вимог з охорони праці, щодо забезпечення енергозбереження, і також проводиться перевірка відповідності проекту державним будівельним нормам і стандартам.

Получение разрешения на выполнение строительных работ

Пройшовши всі узгодження і зібравши повний пакет документів, залишається отримати дозволи на розриття (видається Головним управлінням контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном міста Києва), після чого, згідно з чинним законодавством, необхідно звернутися з відповідною заявою в Головкиївархітектуру для отримання Дозволу.

 

К заявлению необходимо приложить целый ряд документов:


• документ, удостоверяющий право собственности или право пользования (в том числе на условиях аренды) земельным участком, на которой будет размещен объект градостроения;
• решение исполнительного органа соответствующего совета или местной государственной администрации о разрешении на строительство объекта градостроения;
• комплексный вывод государственной инвестиционной экспертизы;
• документы о назначении ответственных исполнителей работ (прораба, лиц, которые выполняют технический надзор, авторский надзор);
• утвержденную в установленном порядке проектную документацию (строительный генеральный план и паспорт фасада в двух экземплярах, объяснительная записка для регистрации).

У Головкиївархітектурі перевіряється наявність усіх передбачених законодавством документів, правильність їх оформлення і складання, а також наявність погоджень і позитивного висновку держекспертизи. І в місячний термін приймається рішення про надання і видачу Дозволу або про відмову в його видачі.

Дозвіл видається на весь термін будівництва об'єкта (нормативний або передбачений контрактом). А у випадку, якщо цей строк не дотримано, то продовження дії дозволу встановлюється на строк, що не перевищує одного календарного року.

Після закінчення терміну дії дозволу забудовник (замовник) повинен завчасно продовжити його в Головкиївархітектурі.

Пройшовши всі перераховані вище етапи і отримавши Дозвіл, можна приступати до будівництва, в 7-денний термін повідомивши про це Головкиївархітектуру. А як тільки об'єкт буде закінчений, залишиться тільки:
• здати і ввести його в експлуатацію;

• отримати архітектурний і технічний паспорт;
• отримати документ про право власності на зведений об'єкт і зареєструвати об'єкт в Бюро технічної інвентаризації (БТІ).

Після цього власник може повноцінно використовувати зведений об'єкт і розпоряджатися ним на свій розсуд.

Відповідальність за порушення містобудівного законодавства

На жаль, багато забудовників не дотримуються встановлених правил і будують, маючи неповний комплект документів, а то й не маючи необхідних документів зовсім, розраховуючи отримати або погодити їх після завершення будівництва.

Виконання будівельних робіт на об'єктах без отримання дозволу або його завчасної перереєстрації, а також виконання невідміченим у дозволі будівельних робіт вважається самовільним і тягне за собою відповідальність згідно з чинним законодавством. У разі виявлення перерахованих вище порушень інспектор управління державного архітектурного контролю може:
• накласти штраф - у розмірі від 85 грн до 50% від вартості робіт;
• призупинити проведення будівельних робіт;
• закрити будівництво.

Також, виконуючи будівельні роботи, необхідно дотримуватися правил, встановлених у державних будівельних нормах і нормативах, у природоохоронному законодавстві, в законодавстві про санітарне та епідеміологічне благополуччя населення.

Полный перечень разрешительных документов и согласований, необходимых для возведения капитального сооружения - Разрешение на строительство - Строительство и архитектура

I. Согласование месторасположения объекта (МРО)

1 Лист-клопотання до Київської міськдержадміністрації (КМДА) про згоду на МРО,
2 Лист в Головкиївархітектуру (ГКА) та висновки від ГКА,
3 Лист в Управління економіки (УЕ) КМДА та висновки від УЕ,
4 Лист у районну держадміністрацію (РДА) та висновки від РДА,
5 Лист до Госсанепідемстанцію (ГСЕС) та висновки від ГСЕС,
6 Лист до Держуправління екологічної безпеки (ГУЕБ) та висновки від ГУЕБ,
7 Узгодження з райвідділом з озеленення та благоустрою,
8 Акт обстеження зелених насаджень на земельній ділянці,
9 Лист до Управління охорони пам'яток культури та історичного середовища (УОПКІС) та висновки від УОПКІС,
10 Лист в Інститут археології (ІА) НАН України та висновки від ІА,
11 Лист-згода землекористувача (ЗП) на взяття ділянки,
12 Копія рішення ЗП на надання земельної ділянки (ЗУ),
13 Згода комісії Київради з питань розвитку міста,
14 Спільно з ГКА обгрунтування МРО,
15 Проект розпорядження КМДА про МРО.
II. Тимчасове резервування земельної ділянки
16 Лист-клопотання про договір на тимчасове резервування ЗУ,
17 Договір на виконання робіт з перенесення меж ЗУ в натуру,
18 Збір вихідних даних,
19 Установка кордонів ЗУ на місцевості і їх примірка,
20 Оброблення матеріалів польових обмірів,
21 Акт узгодження меж ЗУ і здача на охра ну граничних знаків,
22 Складання договору на право тимчасового резервування ЗУ
23 Оплата резервування,
24 Реєстрація та видача договору.


III. Мониторинг земли
IV. Градостроительный паспорт


25 Копія,
26 Лист до УЕ КМДА та висновки від УЕ,
27 Лист до Київгенплан (КГП) та висновки від КГП,
28 Проект листа-дозволу ГКА на передпроектні роботи,
29 Узгодження з ГКА виду проектної документації,
30 Лист-дозвіл КМДА,
31 Схема розміщення ЗУ в планувальній схемі міста,
32 Завдання на проектування,
33 Технічні умови (ТУ) Київводоканалу,
34 ТУ Київських теплових мереж ПКТС ВО "Київенерго",
35 ТУ Київських кабельних мереж ПКТС ВО "Київенерго",
36 ТУ КГП Електромереж зовнішнього освітлення "Київміськсвітло",
37 ТУ ДП "Київелектрозв'язок",
38 ТУ ПО газового господарства "Київгаз",
39 ТУ КГП з експлуатації автомобільних доріг "Кіевгоргідродорград",
40 ТУ КГП "Київжитлоспецексплуатація",
41 ТУ КПО "Побутрадіотехніка",
42 ТУ Штабу цивільної оборони (ЦО) м. Києва,
43 ТУ "Кіевгоррадіосеті",
44 ТУ Управління ДАІ ГУ МВС України в м Києві,
45 Архітектурно-планувальне завдання (АПЗ),
46 Узгоджена викопіювання з плану міста (М 1 2000),
47 Акт обстеження ЗУ Управлінням земельних ресурсів,
48 Містобудівна паспорт,

V. Проектная документация (ПД)
49 Договір з генпроектувальником на виконання ПД,
50 Передпроектна документація,
51 Проект,
52 Робочий проект,
53 Комплексна експертиза Київдержекспертизи,
54 Держекспертиза інвестицій Київдержекспертизи,
55 Екологічна держекспертиза,
56 Санітарно-гігієнічна держекспертиза,
57 Держекспертиза з питань охорони праці,
58 Експертиза з питань пожежної безпеки,
59 Держекспертиза корисних копалин,
60 Експертиза ядерної та радіаційної безпеки,
61 Наукова та науково-технічна експертиза,
62 Рішення Містобудівної ради (протокол),
63 Узгодження проекту з генпідрядником,
64 Узгодження з райвідділом з озеленення та благоустрою,
65 Акт обстеження зелених насаджень на ЗУ,
66 Узгодження проекту з Держуправлінням з охорони навколишнього середовища (ООС),
67 Узгодження проекту з Комітетом охорони і реставрації пам'яток історії та ультура,
68 Узгодження проекту з ГІАЗ "Стародавній Київ",
69 Узгодження проекту з міською радою УТОП,
70 Узгодження проекту з управлінням "Київ-генплан",
1 Узгодження проекту з Управлінням інженерного обладнання територій,
72 Узгодження проекту з ГСЕС,
73 Узгодження проекту з Управлінням протизсувних робіт,
74 Узгодження проекту з усіма управліннями, які видали ТУ,
75 Узгодження проекту зі службою Мінприроди (зливостоки в р. Дніпро),
76 Узгодження проекту з Управлінням ДАІ ГУ МВС України в м Києві,
77 Узгодження проекту з Київзеленбудом,
78 Узгодження проекту з Кіевпромстройпроектом (промзона),
79 Узгодження проекту з Управлінням планування та будівництва ГКА,
80 Узгодження проекту з іншими організаціями (що стосуються ЗУ),
81 Затвердження документації,
82 Договір з генпідрядником.

I. Отвод земельного участка
83 Лист-клопотання до КМДА на відведення ЗУ,
84 Розпорядження КМДА про узгодження МРО,
85 Нотаріально завірені правовстановлюючі документи,
86 Погоджений генплан будівництва об'єкта,
87 Наказ про затвердження проекту (внутрішній),
88 Протокол Містобудівної ради,
89 Висновки ГКА,
90 Висновки Гуе,
91 Висновки ГСЕС,
92 Лист-погодження ЗП,
93 Доручення начальника "Київзему" на розробку проекту відведення ЗУ,
94 Договір на розробку проекту відведення ЗУ,
95 Викопіювання плану ЗУ (М 1:500 або М 1:2000),
96 Пояснювальна записка,
97 Проект відведення ЗУ,
98 Доручення начальника Київзему на відкриття справи,
99 Проект розпорядження КМДА на відведення ЗУ

VII. Оформление права пользования или владения ЗУ

00 Лист до Київзему про перенесення проекту відведення ЗУ в натуру,
101 Договір з проектною організацією
102 Техотчет про перенесення в натуру проекту відведення землі,
103 Підготовка державного акту на право користування чи володіння землею,
104 Державний акт,
105 Реєстрація та видача державного акта,
106 Договір на тимчасове користування землею,

IIIX. Строительные работы
107 Заява до Управління Госархстроіконт роля м. Києва (ДАБК),
108 Держакт на право користування землею,
109 Рішення Київради про відведення ЗУ в користі ванні,
110 Протокол КГА про узгодження архітектурно-планувальної частини проекту,
111 Висновки Держуправління ООС,
112 Висновки Комітету охорони пам'яток історії та культури,
113 Розпорядчий документ про затвердження проекту,
114 Наказ про призначення виконроба,
115 Підписка виконроба,
116 Наказ про призначення технагляду,
117 Підписка технагляду,
118 Наказ про призначення авторського нагляду,
119 Зобов'язання авторського нагляду,
120 Довідка Комітету економіки про платіж до фонду комплексного будівництва міста
121 Довідка про проведення археологічних дослідженні,
122 Узгоджені з КГА паспорта фасадів (2 екз.),
123 Погоджений будгенплан (2 екз.)
124 Журнал спільних робіт,
125 Журнал авторського нагляду (2 екз.)
126 Позитивний висновок Кіевглавекспертізи,
127 1-й том проекту з основними кресленнями,
128 Висновки інспекції ДАБК,
129 Видача дозволу ДАБК на виконання будівельних робіт,
130 Узгодження будгенплану з Управлінням баштових кранів,
131 виноска червоних ліній на місцевість
132 Зйомка нульового циклу споруди
133 виноски і закріплення головних осей споруди та будівельної сітки,
134 Видача вихідних даних з вертикального планування,
135 Будівельно-монтажні роботи

IX. Принятие объекта строительства в эксплуатацию

X. Получение права собственности
136 Лист до КМДА про видачу свідоцтва на право власності
137 Розпорядження КМДА про видачу свідоцтва на право власності,
138 Підготовка і видача свідоцтва на право власності,
139 Реєстрація свідоцтва на право власності в БТІ.

 

Тому ми вам радимо, перекладіть всі турботи на нас, у вартість наших послуг входить повне доведення справи від початку до кінця.